Таҳлил

Қиёматда Пайғамбар келиб шафоат қилиши – уйдирма

1-дан бу ҳақда очиқ-ошкора (огоҳлантирувчи китобда) қуръонда хабар келмаган, аксинча, пайғамбарга «мен сизларни ҳимоячингиз эмасман» – дегин, деб оят нозил бўлган.

✻ МЕН- сизларни (шафоатчингиз)- ҳимоя қилувчингиз эмасман » – деб айт.✻ (Ан’ом,104)

2-дан мен сизни пайғамбар «меҳрибонлиги»дан … (тўлиқ ўқиш...)

Мазҳаб шаҳватпарастлигига диний ниқоб: Кўпхотинлик

Қуръонда кўпхотинликка буюрилмаган, тавсия ҳам этилмаган, ва хатто рухсат ҳам берилмаган.
Қуръон нозил бўлган “қавм”да кўпхотинлик бор экани, ва Қуръон бу мавзуга ҳам тегингани, асло тавсия ёки рухсат берилганини англатмайди.
Худди қулдорлик, жориячилик, ичкилик ёки бой-камбағал тафовутига тааллуқли … (тўлиқ ўқиш...)

Ибодат нима? Ибодатнинг шакли бўладими?

Ибодат калимаси бошқа тилларга арабчадан ўтган. Ибодат – Қуллиқ қилиш, Ибодат қилувчи Обид эса Қул дегани.

Қуръонда Зориёт:56-оятда яратилиш мақсадимиз Ибодат этмоқ, яъни Қуллик қилмоқ эканини кўрамиз.

«Ва Мен инс ва жиннларни (кўринган-кўринмаган, билинган-билинмаган барча махлуқотни) Менга қуллик-ибодат (тўлиқ ўқиш...)

Ширкнинг глобал реакцияси – Ота-бобо дини

Қуръонда ваҳй ва тавҳидга даъват қаршисида мушрикларнинг мусбат ё манфий реакцияси, фарқли замон ва маконларда, фарқли пайғамбар:элчи қиссалари мисоллари орқали бизга баён қилинади.

Агар сиз Қуръонни қотиб қолган фиқҳий масала китоби эмас, балки ҳар замон ва макондаги шахсий … (тўлиқ ўқиш...)

Мирёқуб Қобилов. Ислом дини ниқоби остидаги террорчилик ҳаракатининг илдизлари… қаерда?

“Жаҳолат жарлиги”… туркумидан

Ушбу мақола бугунги кунда Ислом динининг асл моҳиятини ўрганишга қизиққан, изланувчи, тафаккурли ёшларимизнинг ақл-идроки, фаросатига мўлжаллаб содда ва оммавий тилда сўҳбат тарзида баён этилди. Зеро бугунги ҳаётимизни ва буюк келажакни бунёд этаётган ёш авлод албатта … (тўлиқ ўқиш...)

Мирёқуб Қобилов. Исломий ўлкаларда илм-маърифат шаъмининг сўниши… сабаблари

Жонажон Ўзбекистонимизнинг буюк келажагини бунёд этадиган,
изланувчи, тафаккурли ёш дўстларимга бағишлайман.

 Суюкли  Пайғамбаримиз  Мухаммад Алайхиссалом илм ҳақида: “Илм излаб Хитойгача бўлса хам боринглар”, Бешикдан то қабргача илм изла”, “Ҳар бир мўмин ва мўмина илм олишга  ҳақлидир “

 …Барча … (тўлиқ ўқиш...)

Мирёқуб Қобилов. “Уч талоқ” ҳақида Исломий сабоқ

“Жаҳолат жарлиги…” туркумидан

 

Қадимий   Туркистон мусулмонларининг  аянчли қисмати ҳақида энг кўп қайғурган  буюк инсон, рўҳоний ва маънавий устозим Абдурауф Фитрат ҳазратларининг ёрқин хотираларига бағишлайман.

 Ислом  шариатида то ҳозирги кунгача сақланиб қолган    диний “қадриятларимиз”дан бири –  “уч талоқ”нинг,   … (тўлиқ ўқиш...)

Xадис-Қуръон орасидаги 19 ихтилоф (Ваҳйнинг бошланиши)

Аввал бу мавзудаги энг машҳур ва деярли барча сийрат дарсликларига асос қилиб олинган ривоятни эслатиб ўтамиз.

Урва ибн Зубайр Оиша онамиздан бундай деб нақл қиладирлар[1]:
«Дастлабки ваҳий Расулуллоҳ саллаллоҳу алайҳи васалламга уйқуларида соф туш тарзида нозил бўлган эрди

(тўлиқ ўқиш...)

Мирёқуб Қобилов. Мутаассиблик балоси

Мен   “Жаҳолат жарлиги…” ни  “Халқ сўзи” газетасига элтиб бердим.

Газета таҳририяти мақолада келтирилган фактлар бўйича мутахассисларнинг расмий хулосасини олиш учун Ўзбекистон Мусулмонлар диний идорасига мурожаат қилишибди. Орадан икки ойдан зиёдроқ вақт ўтгандан кейин  «Ўзбекистон Мусулмонлар идораси. 2013 йил … (тўлиқ ўқиш...)

Мирёқуб Қобилов. Исломда рассомлик ва ҳайкалтарошлик ҳаром(ми?)

Мен деярли чорак аср давомида динлар тарихи (жумладан ислом дини тарихи, мазҳаблари, шариати, тариқати, ирфон- маърифати ва фалсафаси) бўйича олиб борган таҳлил ва изланишларим натижасида, туркум мақолалардан иборат “Диний қадриятларимизми ёки мутаассиб ақидапарастлик? Жаҳолат жарлигига етакловчи дин пешволаридан (тўлиқ ўқиш...)

Sidebar